Vi håper du er fornøyd med ditt produkt fra Enklere Liv. Dersom du opplever at produktene har produksjonsfeil eller mangler ved seg, ønsker vi å rette opp i dette.
For å reklamere må du vise frem din kvittering/ordrebekreftelse.
Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år. Vil du vite mer? All informasjon tilknyttet reklamasjon og dine rettigheter som forbruker kan du lese her i forbrukerkjøpsloven.
Ønsker du å reklamere på et produkt? Ta kontakt med kundeservice på post@enklereliv.no.
Slik reklamerer du på en vare
Kontakt kundeservice
Kundeservice oppretter en forhåndbetalt returlapp. Fyll ut returskjemaet du får fra kundeservice med all relevant informasjon og marker den som reklamasjon.
Pakk varene godt
Pakk varene i en eske og legg med returskjemaet i pakken, sørg for at den er godt pakket slik at ikke varene blir skadet under frakt.
Send pakken med retur-skjemaet
Fest den forhåndsbetalte returlappen du har fått fra kundeservice på esken og lever pakken inn til nærmeste utleveringssted.
Reparasjon
GaitLine sko forsøker vi å reparere hos en skomaker, dersom varen er kjøpt i butikk. Royal Shopper har vi noen reservedeler på, for eksempel ny bag. Rullatorer kan i mange tilfeller repareres hos en sykkelreparatør.
Sko
Sko kjøpt hos Enklere Liv har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Slitasje og skader forårsaket av feil eller mangelfull vedlikehold dekkes ikke av reklamasjonsretten. Hull i stoff på innsiden av hælen(e) etter bruk er eksempel på slitasje og dekkes ikke av reklamasjon.
Råd og tips
- Bruk skohorn når du skal ta på deg skoene, så unngår du belastning på skoens hæl
- Bruk riktig impregneringspray for produktet det gjelder. Det er ikke alle sprayer som går til semsket skinn, som til stoff osv.
Les også artikkelen: Slik tar du vare på dine GaitLine-sko
Elektriske apparater
Elektriske apparater kjøpt hos Enklere Liv har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Enkelte apparater kan ha inntil 5 års garanti og reklamasjonsrett. Dette gjelder produkter som er ment for å vare. For eksempel Revitive, massasjestoler, osv. De fleste Beurer-produkter har 3 eller 5 års garanti.
Vedlikehold av HeatX-produkter
For å sikre lang levetid og optimal ytelse på HeatX-produktene dine, er det viktig å vedlikeholdslade batteriene gjennom sommerhalvåret. Dette er tydelig beskrevet i manualen som følger med hvert produkt. Vi anbefaler å lade batteriene omtrent annenhver måned.
Hvis batteriene blir liggende ubrukte i 6–8 måneder uten lading, spesielt dersom de var helt utladet fra påske, kan dette svekke batterienes kapasitet betydelig og i verste fall føre til at de slutter å fungere helt. Regelmessig lading bidrar til å unngå slike problemer og forlenge batterienes levetid.
Merk: Det er minimum 6 måneders reklamasjonsrett på erstatningsprodukter. Reklamasjonsretten gjelder fra opprinnelig kjøpsdato.