Reklamasjon og reparasjon

Vi håper du er fornøyd med ditt produkt fra Enklere Liv. Dersom du opplever at produktene har produksjonsfeil eller mangler ved seg ønsker vi å rette opp i dette.

For å reklamere må du vise frem din kvittering/ordrebekreftelse.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år. Vil du vite mer? All informasjon tilknyttet reklamasjon og dine rettigheter som forbruker kan du lese her i forbrukerkjøpsloven.

Reklamasjon butikkjøp

Ønsker du å reklamere på et produkt du har kjøpt i butikk? Ta kontakt med din nærmeste butikk så vil de hjelpe deg. Her er en oversikt over våre butikker. 

Reklamasjon nettkjøp

Har du kjøpt varen på nett eller fra en stengt butikk? Ta kontakt med oss via vårt kontakskjema. Vi vil være behjelpelig med en forhåndsbetalt returlapp dersom vi må ha varen tilbake, i enkelte tilfeller vil vi kunne løse reklamasjonen ved at du sender bilde av feilen.

Slik reklamerer du en vare kjøpt på nett

Kontakt kundeservice

Vi oppretter en forhåndbetalt returlapp. Fyll ut returskjemaet med all relevant informasjon og marker den som reklamasjon. Skjemaet kan også lastet ned her.

Pakk varene godt

Pakk varene, gjerne i emballasjen varene ble sendt i. Legg med returskjemaet i pakken og sørg for at den er godt pakket slik at ikke varene blir skadet under frakt.

Send pakken med retur-skjemaet

Fest den forhåndsbetalte returlappen du har fått fra kundeservice på esken og lever pakken inn til nærmeste utleveringssted.

Tilbakebetaling

Ved reklamasjon til nettbutikken vår får du dine penger tilbakebetalt til den kontoen som du benyttet ved betaling. Dette skjer innen 4-14 virkedager etter at vi har mottatt og registrert din retur.

Reparasjon

GaitLine sko forsøker vi å reparere hos en skomaker, dersom varen er kjøpt i butikk. Royal Shopper har vi noen reservedeler på, for eksempel ny bag. Rullatorer kan i mange tilfeller repareres hos en sykkelreparatør.

Sko

Sko kjøpt hos Enklere Liv har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Slitasje og skader forårsaket av feil eller mangelfull vedlikehold dekkes ikke av reklamasjonsretten. Hull i stoff på innsiden av hælen(e) etter bruk er eksempel på slitasje og dekkes ikke av reklamasjon.

GaitLine Jadeite White

Råd og tips

  • Bruk skohorn når du skal ta på deg skoene, så unngår du belastning på skoens hæl
  • Bruk riktig impregneringspray for produktet det gjelder. Det er ikke alle sprayer som går til semsket skinn, som til stoff osv.

Les også artikkelen: Slik tar du vare på dine GaitLine-sko

Elektriske apparater

Elektriske apparater kjøpt hos Enklere Liv har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Enkelte apparater kan ha inntil 5 års garanti og reklamasjonsrett. Dette gjelder produkter som er ment for å vare. For eksempel Revitive, massasjestoler, osv. De fleste Beurer-produkter har 3 eller 5 års garanti.

Luftfukter/renser 330

Merk: Det er minimum 6 måneders reklamasjonsrett på erstatningsprodukter. Reklamasjonsretten gjelder fra opprinnelig kjøpsdato.