Returinformasjon

Angrerett og åpent kjøp

Er du ikke fornøyd med ditt produkt, har du hos Enklere Liv 14 dager åpent kjøp/angerett mot kvittering/ordrebekreftelse ved kjøp av varer på enklereliv.no og i butikk mot kvittering/ordrebekreftelse/byttelapp. Angrer du en vare kjøpt i nettbutikken må varen sendes tilbake til vårt hovedlager. Tydelig brukte varer med bruksskader, varer uten original emballasje, samt intim- & hygieneprodukter som ikke er forseglet, kan ikke returneres eller byttes. Gjelder varen en REKLAMASJON finner du mer informasjon her. Merk at salgsvarer kjøpt i butikk ikke kan returneres. Dette gjelder for aller former for tilbud og rabattordninger.

Varer kjøpt i nettbutikken

Angrerett – nettbutikk

Hos Enklere Liv har du som kunde 14 dager angrerett fra siste vare er mottatt, slik at du kan føle deg 100% trygg på ditt kjøp. Angeretten forutsetter at varen kan selges på nytt, uten synlige bruksskader eller slitasje, mot ordrebekreftelse. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal du som kunde ha hele kjøpesummen og frakt på original ordre tilbakebetalt, dersom du returnere hele ordenen. Det betyr for eksempel at du kan prøve dine nye GaitLine-sko innendørs for å sjekke at skoen passer.

Unntak fra angrerett

  • Varen må være ubrukt og i samme stand som da den ble mottatt. Eksempelvis har du ikke angrerett på Gaitline-sko som er tydelig brukt eller mangler merkelapp/skoeske. Sensitive produkter som undertøy, intimprodukter, dyner og puter, etc. som har brutt forsegling kan heller ikke byttes av hygieniske årsaker. Eksempel på sensitive produkter er:
    • Tempur-pute
    • Cura vektdyne (Ved 100% fornøydgaranti-kampanjer kan du prøve dynen og fortsatt få pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd)
    • Tufte-boxer
    • Fotbad

Slik sender du en retur tilbake til lageret

Fyll ut angreskjemaet du fikk på e-post

Fyll ut angreskjemaet med all relevant informasjon slik at det blir enklere for de som mottar din pakke på lageret å håndtere din ordre. Skjemaet kan også lastet ned her.

Pakk varene godt

Pakk varene, gjerne i emballasjen varene ble sendt i. Legg med angreskjemaet i pakken og sørg for at den er godt pakket slik at ikke varene blir skadet under frakt.

Send pakken med retur-skjemaet

Send pakken med Bring/Posten. Returen dekker du selv. Ta kontakt med kundeservice dersom returen er en reklamasjonssak.

  • Varen returneres til nettbutikkens lager innen 14 dager fra du mottok din ordre.
  • Du må selv betale for returen og er ansvarlig for forsendelsen. Vi anbefaler å sende pakken med sporing via Posten.
  • Angreskjema som fulgte med din ordrebekreftelse på e-post
  • Beløpet refunderes / faktura oppdateres når vi har mottatt din retur. Dette kan ta ca. 30 virkedager, inkludert postgang. Du får bekreftelse på mail når din retur er registrert.

Slik returnerer du en nettvare i butikk

Ta med ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post og fyll ut angreskjemaet med all relevant informasjon slik at det blir enklere for de som mottar din retur i butikk. Skjemaet kan også lastet ned her. Når returen er godkjent vil beløpet tilbakebetales på et valgfritt debitkort. Dersom du har valgt faktura via Klarna må denne fortsatt betales. Det vil ta ca. 7 dager til pengene er på din konto fra returen ble registrert i butikk.

Ta kontakt med kundeservice dersom returen er en reklamasjonssak.

Returadresse:

Enklere Liv Liertoppen

Drammensveien 201

3420 Lierskogen

484 07 866

Pakken må sendes med Bring/Posten (vi har ikke avtale med PostNord)

Varer kjøpt i fysisk butikk

Åpent kjøp – fysisk butikk

Du har 14 dager åpent kjøp på alle varer kjøpt i fysisk butikk.

  • Varer kjøpt til ordinærpris i en av våre butikker kan kun angres ved fremvisning av kvittering eller betalingsbevis, som for eksempel bankutskrift
  • Varen må være ubrukt og i samme stand som da den ble mottatt.
  • Pengene overføres til samme kort du har handlet for, eventuelt et annet kort. Da påregnes det noe lenger overføringstid.

Unntak fra åpent kjøp

  • Salgsvarer kan ikke returneres
  • Eksempelvis har du ikke åpent kjøp på Gaitline-sko som er tydelig brukt eller mangler merkelapp/skoeske. Sensitive produkter som undertøy, intimprodukter, dyner og puter, etc. som har brutt forsegling kan heller ikke byttes av hygieniske årsaker. Eksempel på sensitive produkter er:
    • Tempur-pute
    • Cura vektdyne
    • Tufte-boxer