Bytte og retur

Bytte og angrerett

Er du ikke fornøyd med ditt produkt, har du hos Enklere Liv 30 dager åpent kjøp mot kvittering/ordrebekreftelse og 60 dager bytterett ved kjøp av varer på enklereliv.no og i butikk mot kvittering/ordrebekreftelse/byttelapp. Angrer du en vare kjøpt i nettbutikken må varen sendes tilbake til vårt hovedlager, ønsker du kun å bytte en vare kjøpt i nettbutikken kan dette gjøres innen 60 dager i en av våre butikker. Vi bytter dessverre ikke varer som sendes tilbake til vårt hovedlager. Tydelig brukte varer med bruksskader, varer uten original emballasje, samt intim- & hygieneprodukter som ikke er forseglet, kan ikke returneres eller byttes. Gjelder varen en REKLAMASJON finner du mer informasjon her.

Varer kjøpt i nettbutikken

Angrerett og 30 dagers åpent kjøp – nettbutikk

Hos Enklere Liv har du som kunde 30 dager åpent kjøp fra siste vare er mottatt, slik at du kan føle deg 100% trygg på ditt kjøp. Åpent kjøp forutsetter at varen kan selges på nytt, uten synlige bruksskader eller slitasje, mot ordrebekreftelse. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal du som kunde ha hele kjøpesummen og frakt på original ordre tilbakebetalt, dersom du returnere hele ordenen. Det betyr for eksempel at du kan prøve dine nye GaitLine-sko innendørs for å sjekke at skoen passer.

Unntak fra angrerett

  • Varen må være ubrukt og i samme stand som da den ble mottatt. Eksempelvis har du ikke angrerett på Gaitline-sko som er tydelig brukt eller mangler merkelapp/skoeske. Sensitive produkter som undertøy, intimprodukter, dyner og puter, etc. som har brutt forsegling kan heller ikke byttes av hygieniske årsaker. Eksempel på sensitive produkter er:
    • Tempur-pute
    • Cura vektdyne (Ved 100% fornøydgaranti-kampanjer kan du prøve dynen og fortsatt få pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd)
    • Tufte-boxer
    • Fotbad

Slik sender du en retur tilbake til lageret

Fyll ut angreskjemaet du fikk på e-post

Fyll ut angreskjemaet med all relevant informasjon slik at det blir enklere for de som mottar din pakke på lageret å håndtere din ordre. Skjemaet kan også lastet ned her.

Pakk varene godt

Pakk varene, gjerne i emballasjen varene ble sendt i. Legg med angreskjemaet i pakken og sørg for at den er godt pakket slik at ikke varene blir skadet under frakt.

Send pakken med retur-skjemaet

Send pakken med Posten. Returen dekker du selv. Ta kontakt med kundeservice dersom returen er en reklamasjonssak.

  • Varen returneres til nettbutikkens lager innen 30 dager fra du mottok din ordre.
  • Du må selv betale for returen og er ansvarlig for forsendelsen. Vi anbefaler å sende pakken med sporing via Posten.
  • angreskjema som fulgte med din ordrebekreftelse på e-post
  • Beløpet refunderes / faktura oppdateres når vi har mottatt din retur. Dette kan ta ca. 30 virkedager, inkludert postgang. Du får bekreftelse på mail når din retur er registrert.

Slik returnerer du en nettvare i butikk

Ta med ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post og fyll ut angreskjemaet med all relevant informasjon slik at det blir enklere for de som mottar din retur i butikk. Skjemaet kan også lastet ned her. Når returen er godkjent vil beløpet tilbakebetales på et valgfritt debitkort. Dersom du har valgt faktura via Klarna må denne fortsatt betales. Det vil ta ca. 7 dager til pengene er på din konto fra returen ble registrert i butikk.

Ta kontakt med kundeservice dersom returen er en reklamasjonssak.

Returadresse:

Enklere Liv nettbutikk

Lundedalen 51

3940 Porsgrunn

Bytte – nettbutikk

Du har 60 dager bytterett på alle varer kjøpt på enklereliv.no. Skal du bytte en vare som er kjøpt på enklereliv.no må den byttes i fysisk butikk mot ordrebekreftelse/byttelapp. Du kan bytte til ny vare, en annen størrelse eller tilgodelapp.

  • Varer kjøpt på enklereliv.no kan kun byttes i våre fysiske butikker og det forutsetter at du tar med ordrebekreftelsen eller byttelapp.
  • Varen må være ubrukt og i samme stand som da den ble mottatt, i original forpakning.
  • Vi har dessverre ikke mulighet for bytte av varer som går tilbake til lageret.

Unntak fra bytte

  • Eksempelvis har du ikke bytterett på Gaitline-sko som er brukt eller mangler merkelapp/skoeske. Sensitive produkter som undertøy, intimprodukter, dyner og puter, etc. som har brutt forsegling kan heller ikke byttes av hygieniske årsaker. Eksempel på sensitive produkter er:
    • Tempur-pute
    • Cura vektdyne
    • Tufte-boxer

Varer kjøpt i fysisk butikk

Åpent kjøp og retur – fysisk butikk

Du har 30 dager åpent kjøp på alle varer kjøpt i fysisk butikk.

  • Varer kjøpt i en av våre butikker kan kun angres ved fremvisning av kvittering eller betalingsbevis, som for eksempel bankutskrift
  • Varen må være ubrukt og i samme stand som da den ble mottatt.
  • Pengene overføres til samme kort du har handlet for, eventuelt et annet kort. Da påregnes det noe lenger overføringstid.

Unntak fra åpent kjøp

  • Eksempelvis har du ikke åpent kjøp på Gaitline-sko som er tydelig brukt eller mangler merkelapp/skoeske. Sensitive produkter som undertøy, intimprodukter, dyner og puter, etc. som har brutt forsegling kan heller ikke byttes av hygieniske årsaker. Eksempel på sensitive produkter er:
    • Tempur-pute
    • Cura vektdyne
    • Tufte-boxer

Bytte – fysisk butikk

Du har 60 dager bytterett på alle varer kjøpt i fysisk butikk. Skal du bytte en vare som er kjøpt i fysisk butikk, kan den byttes i alle våre butikker. Du kan bytte til ny vare, en annen størrelse eller tilgodelapp.

  • Varer kjøpt i fysisk butikk kan byttes i alle våre butikker forutsatt at du tar med kvitteringen, ordrebekreftelse eller byttelapp. Varen må være ubrukt og i samme stand som da den ble mottatt.

Unntak fra bytte

  • Eksempelvis har du ikke bytterett på Gaitline-sko som er brukt eller mangler merkelapp/skoeske. Sensitive produkter som undertøy, intimprodukter, dyner og puter, etc. som har brutt forsegling kan heller ikke byttes av hygieniske årsaker. Eksempel på sensitive produkter er:
    • Tempur-pute
    • Cura vektdyne
    • Tufte-boxer